Vragen?

+32 89 20 11 20

GEWIJZIGDE MAATREGELEN TEGEN COVID-19 VANAF MEI 2020

Vanaf het begin van de coronavirus-crisis namen we bij Sirona strenge maatregelen. Sindsdien is onze normale dienstverlening jammer genoeg grondig verstoord.

Omdat we niet alle zorgen kunnen blijven uitstellen, zullen we vanaf de maand mei geleidelijk terug meer patiënten ontvangen op onze praktijk.

Dit zal echter in het begin nog erg beperkt zijn, en enkel onder strikte voorwaarden. De veiligheid van onze patiënten en medewerkers blijft onze hoogste prioriteit.

Daarom geven we hier graag een overzicht van alle nieuwe en gewijzigde maatregelen.

📞 AFSPRAAK MAKEN? NEEM EERST TELEFONISCH CONTACT OP.
Als je op de praktijk wil langskomen, vragen we je om eerst telefonisch contact te nemen (089 20 11 20). Je zal telkens eerst worden doorverbonden met een arts, die jou een afspraak zal geven als dit nodig én veilig is (zie hieronder). Je kan voorlopig nog steeds GEEN ONLINE AFSPRAKEN maken.

🤒 KOORTS, GRIEP, HOESTEN, ADEMHALINGSPROBLEMEN, DARMKLACHTEN?
Als je symptomen hebt van een infectie, zoals koorts, griep, luchtwegklachten of darmklachten, dan kan je voorlopig NIET LANGSKOMEN OP DE PRAKTIJK. De arts zal dan samen met jou een gepaste oplossing zoeken voor je probleem: via telefonisch advies, een huisbezoek, of een doorverwijzing naar elders indien nodig.

😷 HET DRAGEN VAN EEN MONDMASKER IN DE PRAKTIJK IS VERPLICHT.
We vragen aan elke patiënt die op de praktijk langskomt om een mondmasker te dragen, liefst een comfortmasker (zelfgemaakt, wasbaar) dat je zelf meebrengt. Wie geen eigen mondmasker heeft, zal bij aankomst een mondmasker van ons kunnen gebruiken. Bij vertrek geef je dit mondmasker terug, zodat we het kunnen wassen en hergebruiken voor een volgende patiënt.

🔑 ONZE DEUR BLIJFT OP SLOT, MAAR WE BLIJVEN CONTINU BESCHIKBAAR.
Om de veiligheid van onze patiënten en personeel te blijven garanderen, kunnen we slechts een beperkt aantal mensen in de praktijk toelaten op elk moment. Daarom blijft onze deur voorlopig dicht. We blijven wel continu bereikbaar, maar helpen je bij voorkeur telefonisch verder. Ook voorschriften, ziekte-attesten e.d. bezorgen we je bij voorkeur van op afstand (via post, mail, ...).

🕒 OMWILLE VAN DEZE MAATREGELEN LOPEN DE WACHTTIJDEN OP.
We willen al onze patiënten zo goed mogelijk helpen, maar door de strenge veiligheidsmaatregelen die we moeten nemen, blijft onze normale dienstverlening erg verstoord. Het is dus mogelijk dat je langer dan normaal moet wachten op je afspraak, of dat de wachttijden aan de telefoon oplopen. Ook is het mogelijk dat je voorschriften of ziekte-attesten pas 's avonds verzonden kunnen worden. Het heeft geen zin om ons hierover terug te bellen, dit zorgt alleen voor meer vertraging.

📢  WE HOUDEN JE OP DE HOOGTE.
Bij elke nieuwe fase in het bestrijden van deze epidemie horen nieuwe maatregelen en nieuwe afspraken. Wanneer de overheid ons toelaat om een aantal maatregelen te versoepelen of aan te passen, zullen we proberen om al onze patiënten hier tijdig van op de hoogte te brengen. Je kijkt best regelmatig naar de nieuwsrubriek op onze website of naar onze Facebook-pagina.

Als je zelf niet ziek bent of geen dringend probleem hebt, maar wel vragen hebt over het coronavirus, neem je best contact met de infolijn van de overheid (0800 14 689). Zo blijft onze telefoonlijn vrij voor zieke patiënten! Je kan ook kijken op www.info-coronavirus.be/nl/

👍 WE VRAGEN OM JE BEGRIP.
Deze maatregelen blijven streng, en zorgen daardoor voor veel moeilijkheden. Ze zijn echter van levensbelang om de dreiging van het coronavirus het hoofd te kunnen bieden. We zetten ons maximaal in voor de gezondheid van iedereen. 

❤ BLIJF ZORGEN VOOR JEZELF EN VOOR ELKAAR.
De basismaatregelen die sinds de start van de epidemie van kracht zijn, blijven van levensbelang. Blijf je hieraan houden, zo maken we zo snel mogelijk een eind aan deze epidemie!

Om nog eens op te frissen:
- VERMIJD CONTACT MET ANDEREN, als dit niet absoluut essentieel is!
- WAS REGELMATIG JE HANDEN en zorg dat je HOEST OF NIEST IN JE ELLEBOOG (of in een wegwerp-zakdoekje).
- BLIJF THUIS als je ziek bent. Kom niet naar de praktijk, en ga niet naar het ziekenhuis of de huisartsenpost. Neem eerst telefonisch contact!
- WEES SOLIDAIR! Ga niet hamsteren, doneer je mondmaskers en/of ontsmettingsalcohol aan zorgpersoneel, ... . Denk aan je medemens, en aan degenen die in de frontlinie staan in het gevecht tegen dit virus!

We wensen iedereen veel moed en sterkte in deze moeilijke tijden!

HET NIEUWE CORONAVIRUS: ALLES WAT JE MOET WETEN

In december 2019 ontdekte men in China een nieuw coronavirus (ook bekend als Covid-19). Sindsdien heeft het virus zich over de hele wereld verspreid, ook in België.

Zit je met vragen over het nieuwe coronavirus? Wil je weten hoe je de ziekte kan krijgen, en hoe je jezelf kan beschermen?

We raden je aan om de informatiewebsite van de Belgische overheid regelmatig te raadplegen voor de laatste info, adviezen en maatregelen. Voor extra informatie kan je de patiëntenfolder van Thuisarts.nl raadplegen. De laatste (betrouwbare) nieuwsberichten vind terug je op de coronavirus-pagina op de VRT-nieuwswebsite. Vertrouw geen informatie van sociale media of andere niet-officiële bronnen!

Heb je koorts en/of luchtwegklachten (verkoudheid, hoesten, kortademigheid, ...), of een ander dringend probleem?
BLIJF THUIS en NEEM CONTACT OP voor telefonisch advies (089 20 11 20). Ga niet naar de praktijk of het ziekenhuis, vooraleer je telefonisch advies hebt gekregen!

Omwille van de bovenstaande maatregelen kan je voorlopig GEEN ONLINE AFSPRAAK maken.

We helpen je graag verder.

Vragen over het nieuwe coronavirus? Heb je koorts, luchtwegklachten, of een ander dringend probleem? Neem contact op met ons voor verder advies.