Vragen?

+32 89 20 11 20

BELANGRIJKE MEDEDELING: LEES DIT BERICHT VOLLEDIG!

Vanwege de coronavirus-crisis zijn wij bij Sirona verplicht om strenge maatregelen te nemen. Onze normale dienstverlening zal hierdoor jammer genoeg grondig verstoord zijn.

ALLE NIET-DRINGENDE ZAKEN WORDEN VOORLOPIG UITGESTELD.
We houden ons maximaal beschikbaar voor mogelijke coronavirus-patiënten, en voor andere zaken die echt niet kunnen wachten.

VOOR ELKE VRAAG, PROBLEEM, ... NEEM JE BEST EERST TELEFONISCH CONTACT OP.
We zoeken voor elke patiënt naar een gepaste oplossing. Het is momenteel NIET mogelijk om op de praktijk langs te komen, tenzij na telefonisch overleg met de arts (089 20 11 20). Je kan voorlopig ook GEEN ONLINE AFSPRAKEN maken, enkel via telefoon.

WE ZETTEN MAXIMAAL IN OP ZORGVERLENING OP AFSTAND.
We blijven dus continu beschikbaar, maar helpen je bij voorkeur telefonisch verder. Ook voorschriften, ziekte-attesten e.d. bezorgen we je bij voorkeur van op afstand (via post, mail, ...). Als je een voorschrift nodig hebt, vergeet dan niet te melden bij WELKE APOTHEEK je deze gaat afhalen, dan kunnen wij het voorschrift rechtstreeks aan je apotheker bezorgen.

OMWILLE VAN DEZE MAATREGELEN LOPEN DE WACHTTIJDEN OP.
Onze telefonisten zijn continu in de weer, maar omdat al ons werk nu plots via telefoon verloopt, kan het zijn dat je een tijdje moet wachten om aan de lijn te geraken, of dat je voorschriften of ziekte-attesten pas 's avonds verzonden kunnen worden. Het heeft geen zin om ons hierover terug te bellen, dit zorgt alleen voor meer vertraging. Je wacht ook best tot 's avonds (na 17u) om naar de apotheek te gaan.

ALGEMENE VRAGEN OF BEZORGDHEDEN?
Als je zelf niet ziek bent of geen dringend probleem hebt, maar wel vragen hebt over het coronavirus, neem je best contact met de infolijn van de overheid (0800 14 689). Zo blijft onze telefoonlijn vrij voor zieke patiënten! Je kan ook kijken op www.info-coronavirus.be/nl/

WE VRAGEN OM JE BEGRIP.
Deze strenge maatregelen nemen we met pijn in het hart - maar ze zijn wel degelijk broodnodig om de coronavirus-crisis het hoofd te bieden. We zetten ons maximaal in voor de gezondheid van iedereen.

ZORG GOED VOOR JEZELF EN VOOR ELKAAR. Dit betekent:
- BLIJF THUIS als je ziek bent. Kom niet naar de praktijk, en ga niet naar het ziekenhuis of de huisartsenpost. Neem eerst telefonisch contact!
- VERMIJD CONTACT MET ANDEREN, als dit niet absoluut essentieel is!
- WAS REGELMATIG JE HANDEN en zorg dat je HOEST OF NIEST IN JE ELLEBOOG (of in een wegwerp-zakdoekje).
- WEES SOLIDAIR! Ga niet hamsteren, doneer je mondmaskers en/of ontsmettingsalcohol aan zorgpersoneel, ... . Denk aan je medemens, en aan degenen die in de frontlinie staan in het gevecht tegen dit virus!

We wensen iedereen veel moed en sterkte in deze moeilijke tijden!

HET NIEUWE CORONAVIRUS: ALLES WAT JE MOET WETEN

In december 2019 ontdekte men in China een nieuw coronavirus (ook bekend als Covid-19). Sindsdien heeft het virus zich over de hele wereld verspreid, ook in België.

Zit je met vragen over het nieuwe coronavirus? Wil je weten hoe je de ziekte kan krijgen, en hoe je jezelf kan beschermen?

We raden je aan om de informatiewebsite van de Belgische overheid regelmatig te raadplegen voor de laatste info, adviezen en maatregelen. Voor extra informatie kan je de patiëntenfolder van Thuisarts.nl raadplegen. De laatste (betrouwbare) nieuwsberichten vind terug je op de coronavirus-pagina op de VRT-nieuwswebsite. Vertrouw geen informatie van sociale media of andere niet-officiële bronnen!

Heb je koorts en/of luchtwegklachten (verkoudheid, hoesten, kortademigheid, ...), of een ander dringend probleem?
BLIJF THUIS en NEEM CONTACT OP voor telefonisch advies (089 20 11 20). Ga niet naar de praktijk of het ziekenhuis, vooraleer je telefonisch advies hebt gekregen!

Omwille van de bovenstaande maatregelen kan je voorlopig GEEN ONLINE AFSPRAAK maken.

We helpen je graag verder.

Vragen over het nieuwe coronavirus? Heb je koorts, luchtwegklachten, of een ander dringend probleem? Neem contact op met ons voor verder advies.